29 Ocak 2014 Çarşamba

Yeni Yıl Kapı Süsünden Çiçekli Kapı Süsüne Dönüş...

Yen yıl için hazırlanan kapı süsleri sürekli kullanmak pek mümkün olmuyor. Yeniden kullanmak için önümüzdeki senenin gelmesi beklemek gerekiyor. Yenilik severler için tek kullanımlık da olabiliyor tabi...



Bu yeni yıl için hazırladığım kapı süsünü kaldırırken "sürekli kullanılacak hale nasıl getiremez miyim?" diye düşünürken yeğenimin 5-6 önce okul ödevi için hazırladığı organze kurdelelerden yaptığı çiçekler takıldı gözüme.


Neden olmasın dedim.


Denedim ve oldu bence... :)


Kapı süsü de çift taraflı yapılarak çok amaçlı kullanılabilirmiş.


Yeni yıl kapı süsü için, strafor (2 cm kalınlığında), gramafon kağıdı (koyu yeşil), sakallı/saçaklı ip (koyu yeşil), yeni yıl temalı resim çıktıları, yapışkanlı eva kartonu, küçük parlak boncuklar ve toplu iğne kullandım.

Staraforu yaklaşık önce 45 cm çapında kestim, ortasında ise 25 cm çapında delik oluşturdum. Straforu önce gramafon kağıdı ile sonra sakallı/saçaklı ip ile kapladım. Yapışkanlı eva üzerine çıktısını aldığım resimleri yapıştırdım. Yapışkanlı evayı keserken biraz zorlanıyorsunuz ama resim pürüzsüz bir şekilde yapışıyor, çokta hoş görünüyor. Resimleri toplu iğnelerle gözüme hoş geldiği şekilde yerleştirdim. Sonra boncukları monte ettim. Boncuk dizisinin daha sağlam olması için önce misinaya geçirdim.

Yapılışını hep yaptım diye anlattım ama tek başıma yapmadım aslında. Ablamın oğlu Egemen ile birlikte yaptık. Emeğe saygı diyerek , belirtmek istedim. Tasarımı benden yapılışı Egemen'den...

Yeni yıl için yaptığım diğer kapı süsü. Bu kapı süsünün arkasına oluklu mukavva kullanmıştım. Bu nedenle çift taraflı kullanmak zor. Şimdilik bir değişiklik düşünmüyorum, bir süre daha böyle kalabilir.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder